Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Akademia Tarnowska
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Akademia Zamojska
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Kaliski
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Politechnika Śląska
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Politechnika Poznańska
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Politechnika Białostocka
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Politechnika Częstochowska
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie