Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Politechnika Poznańska
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Politechnika Częstochowska
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Uniwersytet Gdański
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Politechnika Śląska
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Akademia Tarnowska
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Politechnika Białostocka
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Uniwersytet Kaliski
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Politechnika Łódzka
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Akademia Zamojska
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie